Del 2

Mailade vd:n för företaget:

Hej,
Jag blev idag uppringd av en av era försäljare angående rengöringsprodukter och att de ska leverera dessa inom 10-14 dagar, utan att jag sagt ja till dessa produkter. Om det nu är så att ert företag går ut på att ställa frågor som folk i allmänhet svarar ”ja” på är detta totalt fel, för jag har inte en enda gång under det samtalet sagt: Ja tack, skicka varorna till mig. Inte heller har det någonstans nämnts att samtalet skulle vara inspelat.

Dock hann jag ringa upp igen för att tala om att jag inte är intresserad av att begå skattebrott varav försäljaren blev mycket otrevlig och hätsk och påstod att ”grejorna skulle packas och skickas idag” och att jag inte fick betänketid på min eventuella order.

Jag driver ett webbhotell och behöver således inte dessa prodkter till mitt företag.

Att jag mailar dig beror på att jag vill att Du ser till att ordern verkligen är makulerad, som din aggressiva försäljare sa att han skulle göra. Skulle detta inte vara fallet kan Ni vara säkra på att detta ärende går vidare till högre instanser.

Med vänlig hälsning,

Några timmar senare slank det ner ett mail i min inbox:

Din order är makulerad och ni kommer inte att få några varor levererade till Er eller behöva betala något.

Så nu är det frid & fröjd igen.